4.12.2012

122. JOULUKALENTERI 4#




4# Neljäkymmentä faktaa
minusta

1. Olen syntynyt Espoossa ja asunut siellä vuoden, ennen muuttoa Pohjois-Karjalaan
2. Olen iltaihminen, vaikka aikaiset herätykset eivät olekaan vaikeita tai vastenmielisiä
3. Hampaat pitää purskutella lämpimällä vedellä, viileällä tai kylmällä ei vaan voi!
4. Yleensä pidän sellaisista hevosista, joista muut eivät niin välitä
5. Olen luonteeltani aktiivinen ja vähän ylivilkas, nauran paljon ja näytän tunteeni melko avoimesti
6. Stressaan vain aiheesta, eli todella harvoin. Stressi on niin kuluttavaa ja turhaa!
7. Tykkään tehdä tallitöitä ihan kympillä, sillä sitten kun pääsee illalla nukkumaan niin sitä ei voita mikään
8. Jos teen voileivän JUUSTO tulee kinkun päälle, ei missään nimessä toisinpäin
9. Pidän avoimista, rehellisistä, luotettavista ja rennoista ihmisistä, jotka välillä uskaltaa heittäytyä mukaan miun tempauksiin, mutta kuitenkin myös rauhoittaa minua tarpeen tullen
10. Äiti on paras, niin se vaan on! 
11. En ole koskaan pelännyt mitään muuta hevosta kuin Belleä
12. ...Ja sitä pelkäsin siksi, koska se puri minua heti ensimmäisenä päivänä kun meille saapui... ja monta kertaa sen jälkeenkin, ihmissyöjäriiviö!
13. Minun vanhemmat on eronneet, mutta hyvissä väleissä
14. On olemassa yksi ihminen, jolle voin kertoa aivan kaiken kaikesta ja hän on minulle myös hyvin tärkeä
15. Aloitin ratsastamisen neljävuotiaana Kiviniemen tallilla, nykyisellä Joensuun Ratsastusopistolla
16. Ja kilpailin ensimmäistä kertaa Bellellä ristikkoluokassa 2004
17. Olen myös kerran voittanut seuranmestaruuden Helppo C -luokassa, Bellellä 2006
18. Olen ollut aina pieni ikäisekseni, yläasteelle mennessä olin n. 130 cm pitkä. Nykyään olen 159 cm.
19. Lihoin Ypäjällä ollessani 2 kuukauden aikana 5 kiloa...
20. Mutta se ei haittaa koska olin lihotuskuurilla ihan tarkoituksella, sillä olen aina ollut myös alipainoinen
21. Tykkään blogin kirjoittamisesta ihan sen itsensä takia, en siksi, että haluaisin vain kaikkien lukevan blogiani. Kirjoitan sitä vaikka yhdelle ihmiselle.
22. Mutta pidän silti siitä, että lukijat kommentoitte ja tuotte mielipiteenne esiin :) 
23. Minulla on oikeasti blondit hiukset
24. Olen käynyt vain kerran ulkomailla, Kyproksella
25. Kirjoitin ylioppilaaksi keväällä 2012 ja sain hyvät C:n paperit
26. Minulla ei ole mitään tietoa siitä, mitä aijon opiskella tai tehdä työkseni tulevaisuudessa, joten teen niin kauan töitä kotona ja treenaan sekä kilpailen.
27. Mutta pienenä unelma-ammatteja olivat mm. eläinlääkäri, ratsupoliisi ja kokki
28. Kärsin aivan kauheasta neulakammosta ja koitan viimeiseen asti välttää sitä että joku tökkii neuloja minuun
29. Mutta pystyn silti pistämään neulan esimerkiksi hevoseen ja olen yläasteella tehnyt kaverille korvikset, eli se koskee vain sitä, jos joku tökkii minua 
30. Välihousujen käyttö alkaa heti, kun on kylmempi kuin +15 c
31. Talvella niitä käytetäänkin sitten montaa päällekkäin ja villasukat on talvipakkaspäivän pelastus
32. Olen välillä huolimaton ja jätän tavaroita levälleen ja tehtäviä kesken, se ei kuitenkaan johdu väliinpitämättömyydestä vaan keskittymiskyvyn puutteesta (tätähän ihan kaikki ei usko) :D
33. Olen muuttanut tämän vuoden aikana huoneesta toiseen yhteensä viisi kertaa, remontin, Ypäjänmuuton, kesäleirien ja muun säätämisen takia. Mutta rakastan nykyistä huonettani, saatte esittelyn siitä!
34. Tykkään siviilivaatteista, joissa viihdyn itse, en siis seuraa mitään muotia, pidän shoppailusta ja ostan monesti vaatteita jotka miellyttää omaa silmää mm. mustat topit joissa on pitsiyläosa, ovat nyt mieleen
35. Pidän myös erilaisista hajuvesistä, tällähetkellä omistan Beyoncen Heat:in, Mochinon Clouds:n ja Puman jonkun tuoksun. Beyonce ja Puma ovat lempparit.
36. Serkkuni Jennin kanssa olen tehnyt elämäni tyhmimmät, villeimmät, hulluimmat mutta silti parhaat jutut. Jennin kanssa aina sattuu ja tapahtuu. ♥
37. Sain Ypäjältä ystäviä, joiden kanssa haluan pitää yhteyttä tulevaisuudessakin, harmittaa kamalasti kun välissä pitää olla 500 km
38. Kävin ala-asteen Jakokosken alakoululla, yläasteen Kontiolahden yläkoululla ja lukion Kontiolahden lukiossa. Jatkosta en tiedä vielä.
39. Kun katson elokuvaa, joka koskettaa jollain tapaa, nauran todella kovaan ääneen ja myös itken todella kovaan ääneen. Toivottavasti joku vielä haluaa lähteä miun kanssa elokuviin :D
40. Viihdyn paremmin kameran linssin väärällä puolella ja siksi blogissakin saatatte nähdä minut vain hevosen selässä tai hevosen kanssa kuvassa. Oikeasti, en pidä kuvattavana olemisesta.

+

41. Kuuntelen musiikkia todella vähän, enkä pidä mistään tietystä genrestä. Yleensä kuitenkin kuuntelen NRJ:ltä tulevaa peruspoppia.
42. Inhoan laulamista! Mutta tanssiminen on sitäkin kivempaa, vaikka en kyllä tiedä miltä se sitten näyttää.... :D
43. Minussa asuu pienoinen perfektionisti ja olen joissain asioissa aika ankara itselleni
44. Ja olen myös optimisti niin kauan kuin toivoa riittää! ☺


3 kommenttia:

  1. Toi oli kiva luukku.:) Odotan seuraavaa luukkua innolla. Jos saan kysyä vaan,että kuka se sinun paraskaveri on tai se jolle voit kertoa salaisuudet ja murheet ja niin edespäin.:)) Ei ole pakko kertoa jos et halua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sehän on Jenniserkku. En tarkoittanut, että parasta kaveria. Jotkut asiat on sellaisia joita ei uskalla kertoa kuin sellaiselle ihmiselle joka on ne kanssaelänyt. :) Myös Nenna on minulle äärettömän tärkeä ja moni muu <3

      Poista
  2. Tää oli kiva, pelottavan paljon samoja piirteitä:D

    VastaaPoista

Kommentit muuttuivat valvotuiksi roskapostin takia! Minulle alkoi tulla kaikenmaailman mainoksia kommentteihin, joten päätin siirtää kommentit valvotuiksi. Jokatapauksessa julkaisen jokaisen kommentin ja sananvahvistus on otettu pois käytöstä. Palaute, tsempit, risut ja ruusut on tervetulleita, kuten kaikki muukin! Toivottavasti pidätte blogista.
♥;llä Jasu